[TUTORIAL] Het installeren en configureren van Payload SDK door IDC in Ubuntu

[TUTORIAL] Het installeren en configureren van Payload SDK door IDC in Ubuntu

Deze tutorial leert je om payloads voor PlayStation 4 te builden in Ubuntu (Linux). We starten vanuit een reeds geconfigureerde Ubuntu installatie, dit kan je doen via een dual boot of een virtuele machine. De tutorial zou moeten werken voor alle versies van 16.04 tot 17.10 en met andere distro’s zoals Xubuntu.

Let op! Het is belangrijk dat je tijdens het installeren van jouw Linux systeem voor engels als hoofdtaal kiest. Dit om enkele problemen te voorkomen.

Wat heb je nodig?

  • Ubuntu 16.04 of hoger (of een andere distro)
  • IDC’s Payload SDK (download hier (klik op ‘clone or download’ en kies ‘Download Zip’))

 

Stap 1: Plaats de benodigde bestanden op de juiste locatie

  1. Pak ps4-payload-sdk-master.zip dat je eerder hebt gedownload uit
  2. Open de map en kopieer/knip alle bestanden en mappen
  3. Navigeer naar je bureaublad en maak een nieuwe map aan: PS4SDK
  4. Plak de bestanden en mappen in deze map

De mappen structuur hoort er nu zou uit te zien:

tVLLYZN.png

 

Stap 2: Het SDK configureren

  1. Open Terminal (CTRL+ALT+T) en typ: sudo apt-get update
  2. In Terminal typ: sudo apt-get install binutils
  3. In Terminal typ: sudo apt-get install llvm
  4. In Terminal typ: sudo nano /etc/environment and press enter
  5. Start een nieuwe lijn en typ: PS4SDK=”/home/yourusername/Desktop/PS4SDK”
    YY7B96U.png
  6. Druk op CTRL+X om het venster te sluiten en druk op Y om de wijzigingen op te slaan.

BELANGRIJK: Herstart Ubuntu nu!

 

Stap 3: Foutmeldingen voorkomen

  1. Navigeer naar /Desktop/PS4SDK/libPS4/source en open het bestand syscall.s met een teksteditor
  2. Uncomment de lijn: .section .sc_rop, “w”
  3. Comment de lijn: .section .sc_rop, “wb”

Je bestand moet er nu zo uit zien:

W2g0tcu.png

DE VOLGENDE STAP VOER JE ENKEL EN ALLEEN UIT ALS JE WERKT MET UBUNTU 17.10! GA VERDER NAAR STAP 4 ALS JE MET EEN LAGERE VERSIE WERKT! 

  1. Navigeer naar /Desktop/PS4SDK/libPS4/include en open types.h met een tekst editor.
  2. Comment de lijn: typedef uint32_t __dev_t; (verander deze naar /* typedef uint32_t __dev_t; */)
    cAxr7uz.png

 

STAP 4:

  1. Open PS4SDK/libusbfatfs en druk op de rechtermuisknop
  2. Kies ‘Open in terminal’
  3. Typ: make

 

STEP 5:

  1. Open PS4SDK/libPS4 en druk op de rechtermuisknop
  2. Kies: ‘Open in terminal’
  3. Typ: make

 

Klaar! Je zou nu payloads moeten kunnen compileren naar een .bin bestand. Om zeker te zijn testen we dit met een voorbeeld. Open daarvoor de map ‘Examples’ en kies één van de mappen. Open de gekozen map, druk op de rechtermuisknop, kies open in terminal en typ make. Er zou een .bin bestand in de map te zien moeten zijn.

Hulp nodig of een vraag voor ons team? Join onze Discord community:

About The Author

Thunder

Ik ben een blogger voor ConsoleHax.com, PlayStationHax.xyz en PlayStationSceneFiles.com

Partners

ConsoleHax

5 User(s) Online Join Server

Tweets

ConsoleHax App

Laatste Video

Loading...