[TWD] S07E15 ‘Something They Need’ Review [SPOILER ALERT]

De voorlaatste aflevering The Walking Dead dit seizoen is er eentje om niet snel te vergeten. We beginnen onze review met Sasha, die in de vorige aflevering op zelfmoordmissie ging. Hoewel we hadden verwacht vandaag haar dood te zien, is niets minder waar. Wel krijgt het personage een opvallende scene met ‘slechterik’ Negan, waarbij we zien hoe complex het karakter van Jeffrey Dean Morgan eigenlijk is. Sasha wordt gevangen genomen in een cel die gelijkt op die van Daryl, maar ze blijft gelukkig gespaard van het Easy Street deuntje.

Sasha vraagt Eugene haar vergif te brengen, maar dit blijkt eerder te gaan om een psychologisch spelletje. We zien haar karakter onder geen beding zelfmoord plegen. Dat deed ze niet tijdens seizoen 5, na de dood van Bob en Tyreese, en ook niet nu. Sasha wil een zinvolle dood.

Tara leidt haar mede Alexandrianen eindelijk Oceanside de community bestaande uit alleen maar vrouwen, die zij in aflevering 6 van dit seizoen per toeval ondekte. Oceanside wil niet deelnemen aan de oorlog met Negan, en Rick plant daarom een overval op het kamp dat een arsenaal aan wapens heeft.

Tot slot krijgt het verhaal van Dwight opnieuw een plot twist. In het begin van dit seizoen konden we al zien dat Dwight het moeilijk had om bevelen van Negan te accepteren, en dat hij in de clinch lag met zichzelf, maar naar mate het seizoen vorderde werd hij opnieuw de achterbakse lakei van Negan. Het is pas na de ontsnapping van Sherry (zijn vrouw, en echtgenote van Negan), dat Dwight opnieuw is beginnen nadenken. Zal hij er in de toekomst voor zorgen dat Rick de overhand krijgt in het Sanctuary? Of is dit een val van Negan?

About The Author

iForceYou

iForceYou is een blogger voor ConsoleHax.com en PlayStationHax.it.